Ejderhanın Ülkesi BHUTAN’a Yolculuk…

356 views

Nerede olduğu bile pek bilinmeyen, saklı bir yeryüzü cenneti Bhutan. Daha önce iki kere ziyaret ettim bu olağanüstü güzel ülkeyi, ama yeterli gelmedi. Bhutanlılar’ın “Sen, Thimpu ve Paro’yu gördün, bir de içerileri gör neler neler var” demeleri üzerine kendilerine 9 günlük bir program hazırlattım. Şimdi Bhutan’ı daha geniş zamanda, daha doya doya keşfetmenin zamanı ejderhanın topraklarını…

Bhutan, Çin ile Hindistan arasına sıkışmış minicik bir ülke. Minicik ama içi dolu dolu… Size anlatmaya başlarsam, başlıbaşına bir yazı yazmam gerekir bu ülke için… Kısaca şunu söyleyebilirim, tanıdıkça hayranlığınızın arttığı, yüksek bilinçle yönetilen enfes bir yer. Doğası çok güzel, insanları çok güzel, daha adımınızı attığınız anda sizi dinginleştiren ve her yeri ruh dolu bir ülke. Efsanelerdeki Shangri-La’nın burası olduğu bile söyleniyor.

Bununla birlikte, her isteyenin elini kolunu sallayarak girebildiği bir ülke değil. Vizesini Nepal üzerinden alıyorsunuz ve de ayrıca fiyatları çok yüksek bir ülke Bhutan. Yılda belli sayıda ziyaretçi gidiyor ve her ziyaretçinin de günde belli bir miktar katkıda bulunma zorunluluğu var ülkeye. Bu yüzden çevre ülkelere oranla Bhutan yolculukları daha maliyetli oluyor.

Bu yolculuğumuza, Nepal üzerinden başlayacağız çünkü hem vizelerimiz oradan alınacak, hem de Bhutan uçağı Nepal’den kalkıyor. İlk gün hazır gitmişken Nepal Katmandu’nun temel noktalarını da ziyaret edeceğiz. Bir gece kalıp, ertesi gün Bhutan’a uçacağız. Ayrıca yolculuğumuzun son günü de Katmandu’dayız.

Bu yolculuk için hazırladığım videoyu şuradan izleyebilirsiniz.

Peki yolculuğumuzun programı nasıl?

Hasan Sonsuz Çeliktaş ile Bhutan: Ejderhanın Ülkesine Yolculuk

Yolculuk Tarihleri: 1 Ağustos 2017 (Gidiş) – 12 Ağustos 2017 (Dönüş)
İletişim: bilgi@dunyaninruhu.com
Yolculuk Ücreti: Bilgi için mail atınız

1. Gün: (1 Ağustos)
Akşam saatlerinde İstanbul’dan Katmandu’ya uçuşumuzla başlıyor yolculuğumuz…

2. Gün : Katmandu (2 Ağustos)
Bugün Nepal’in başkenti Katmandu’dayız. Otelimize yerleştikten sonra Katmandu’nun en büyük tapınağı Pashupatinath’ı ziyaret edeceğiz. Sonra da yolumuz Dünya’nın en büyük Budist Stupası Boudhanath’a ilerleyecek.

3. Gün: Thimpu (3 Ağustos)
Sabah uçuşumuzla Bhutan’a geçiyoruz. Ülkenin tek havaalanı Paro şehrinde. Paro’dan ülkenin başkenti Thimpu’ya geçiyoruz. Bu ara yolculuk zaten başlıbaşına çok güzel. Bhutan, full HD kalitesinde bir ülke. Tertemiz, berrak ve her yönüyle organik bir ülke. Başkente varıp otelimize yerleştikten sonra, şehri geziyoruz. Bhutan’da bir zamanlar savunma amaçlı yapılmış kaleler var ki bunlara Dzong deniyor. Dzonglar artık hem dini, hem de idari yapılar. Başkentteki büyük Dzongu ve diğer yapıları ziyaret ediyoruz. Otelimizin karşısında ise müthiş huzurlu bir Budist anıtı var. Sabahları erken kalkıp Bhutanlılar ile orada meditasyon yapmak çok güzel oluyor…

4. Gün: Thimpu – Punakha (4 Ağustos)
İşte buradan sonrasını birlikte keşfedeceğiz. Elimdeki programda bir sürü güzel yer ve isim yazılmış. Ben sadece yol üzerindeki 101 sunaklı anıtı gördüm ve enerjisi harikaydı. Ayrıca Chimi Lhakhang’ı ziyaret edeceğiz bugün ki Bhutan’da en görmek istediğim yerlerden birisi. Bhutanlıların ulusal kahramanı “Divine Madmen” adına yapılmış ve eril enerjinin çok yüksek olduğu bir tapınak. Gece Punakha’da kalıyoruz.

5. Gün: Punakha (5 Ağustos)
Punakha ve çevresini keşfediyoruz.

6. Gün: Punakha-Bumtang (6 Ağustos)
Ülkenin eski başkenti ve spiritüel merkezi Bumtang’a geçiyoruz. Gerçi Bhutan’da gördüğüm her yer spiritüeldi, bir de spiritüel merkez nasıl oluyor merak ediyor insan. Ama bana özellikle Bumtang’ı önerdiler oradayken ve bugün göreceğiz. Gece Bumtang’dayız.

7. Gün: Bumtang (7 Ağustos)
Bugün Bumtang’ı ve çevresini geziyoruz gün boyu. Hani ayrıntılı merak edenler için elimdeki metni yollarım, ama ben adım adım liste yapmak yerine akışta keşfetmeyi tercih ederim her zaman. Gitmeden ayrıntılı araştırma bile yapmam. Böyle olunca daha çok keyifli oluyor. Bu yüzden buraları hep birlikte keşfedeceğiz.

8. Gün: Bumtang – Paro (8 Ağustos)
Bumtang çevresini keşfe devam. Sonra da Paro’ya geçiyoruz.

9. Gün: Paro (9 Ağustos)
Ülkenin ikinci büyük şehri. Yine nice güzellikler var. Paro Dzongunu ve özellikle Bin yüzlü Tanrıça Avolakitesvara’nın Tapınağını ziyaret edeceğiz ki içerideki dişil enerji enfestir.

10. Gün: Paro  (10 Ağustos)
Bugün ülkenin en kutsal mabedi Paro Tatskang Tapınağı’na çıkıyoruz. Kaplanın İni’ne muazzam bir trek yapacağız. Buraya çıkmak, sonra orada meditasyon yapıp inmek başlıbaşına bir deneyimdir.

11. Gün: Katmandu (11 Ağustos)
Bugün Bhutan ile vedalaşıyoruz ve Katmandu’ya iniyoruz. Bhutan alışveriş açısından yüksek fiyatlı olduğu için hediyeliklerimizi ağırlıklı olarak Katmandu’dan alacağız.

12. Gün: Türkiye’ye Dönüş (12 Ağustos)
Bugün de güzel ülkemize dönüyoruz.

* Bu yolculuk TURSAB belgeli Travel Dreams Seyahat Acentesi tarafından organize edilmiştir.

Paylaş
Önceki İçerikBolluk Bereket ve DİŞİ ERİL Dengesi Meditasyonu
Sonraki İçerik11 Nisan 2017, Terazi Burcu’ndaki DOLUNAY’ın Burçlara Göre Yorumu…
Hasan 'Sonsuz' Çeliktaş
18 Kasım 1976'da Mersin'de doğdu. Toros Koleji'ni bitirdikten sonra Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü'ne girdi. Fakültesini çok sevdiğinden mezuniyeti sonrasında oradan ayrılamadı ve asistan kadrosunda eğitim hayatına devam etti. 2005'te ise İzmir'e yerleşti. 2001 yılında "Sonsuzlukotesi" mail grubunu kurmasıyla başlayan yazarlık hayatı, önce 2002'de sonsuzlukotesi.com'u, daha sonra da 2004'de derKi.com'u kurmasıyla devam etti. Bir yandan da Cosmopolitan, Esquire, Yeni Aktüel, Zodiac, Akşam Brunch gibi dergilerde ve Akşam Gazetesi'nde serbest yazar olarak yazıları yayınlandı. 2011'de ise Anadolu topraklarından doğup Amazon.com'da yayınlanan ilk Türk Spiritüel dergisi "The Wise"ı oluşturdu. Halen yazmaya devam ediyor. Duru Sonsuz ile Özün Dünya'nın babası sıfatıyla onlara rehberlik yapmaya çalışıyor...